vakantie informatie

Parkeren Schiphol

Parkeren SchipholIedere luchtvaart reiziger weet het: parkeren bij Schiphol is vreselijk duur. Veel reizigers proberen de laagst mogelijke prijs te vinden voor vliegtickets en hotel overnachtingen, maar de kosten voor het parkeren op Schiphol worden vaak vergeten en dat is jammer want er zijn voldoende alternatieve parkeermogelijkheden in de buurt van Schiphol, waar u een stuk voordeliger kunt parkeren.

Alternatieven Parkeren Schiphol

Hieronder vindt u een overzicht met de alternatieve parkeermogelijkheden nabij Schiphol. Prijzen en voorwaarden veranderen regelmatig, dus kijk op de website van het parkeerbedrijf voor actuele informatie. De tabel is gesorteerd op prijs.

Naam Locatie Reistijd Overdekt? Tarief
Parking-Schiphol.com Aalsmeer ± 10 min. Nee ± € 5,90
Sky Park Hoofddorp ± 4 min. + € 10,00 ± € 6,13
BestParking Amsterdam
-Sloten
± 12 min. Nee ± € 6,13
Vakantieparking.nl Hoofddorp ± 7 min. + € 12.00 ± € 6,50
Park & Fly Aalsmeer ± 8 min. + € 4,00 ± € 6,56
Smart Parking Schiphol ± 4 min. Nee ± € 6,88
EasyPark2Fly Abbenes ± 8 min. + € 2 p/d ± € 6,88
TotalCareParking Hoofddorp ± 7 min. + € 15,00 ± € 7,00
VakantieParkeren.nl Haarlemmer-
meer
± 10 min. Nee ± € 7,13
Autohotel Rijsenhout Rijsenhout ± 5 min. Nee ± € 7,15
QuickParking Schiphol-Zuid ± 5 min. Nee ± € 7,50
Budget Parking Schiphol Schiphol-Rijk ± 5 min. Nee ± € 7,50

Om tarieven te vergelijken houden wij bij de berekening rekening met een parkeertijd van 8 dagen.

Datum artikel: 2-09-2013 Schiphol


Parkeren op Schiphol

Kaart/Plattegrond Parkeren Schiphol

Hieronder een overzicht van alle parkeer gelegenheden op en rond Schiphol:

Alle Schiphol Parking (Parkeergelegenheden) op en rondom Schiphol (Google Maps)

Tarieven parkeren bij Schiphol zelf


schiphol airportParkeren is big business voor Schiphol. Tijdenlang betaalden reizigers de volle mep voor parkeren, maar door de snelle opkomst van alternatieve parkeermogelijkheden zag Schiphol zich genoodzaakt met Smart Parking een tegenactie te doen.

Kort Parkeren Schiphol

Speciale parkeerplaatsen vlak bij de vertrekhal op P1 & P2 (Zie kaart ↑). Maximaal 2 dagen. Eigenlijk alleen geschikt voor halen en wegbrengen van reizigers. Prijzen starten met € 4,- per uur.
  • 1 dag: € 32,50
  • 2 dagen: € 61,00

Lang Parkeren Schiphol

Parkeren op P3 (Zie kaart ↑). Voor parkeren langer dan 2 dagen. Pendelbus brengt u in 10 minuten naar vertrekhal.
  • 0-72 uur (drie dagen): € 54,00
  • Daarna: € 10 per dag (controleer prijzen op website)

Smart Parking Schiphol (KLM)

Parkeren op P3 (Zie kaart ↑). Minimaal 8 dagen en minimaal 7 dagen van tevoren reserveren. Pendelbus brengt u in 10 minuten naar vertrekhal.
  • Prijs gemeten op 1 november 2012 is € 55,00 (€ 6,88 p/dag).
  • Prijs afhankelijk van seizoen, zie website voor actuele prijzen.
Zie ook:

23 Reacties op Parkeren Schiphol

  1. Richard
    5-02-2009 09:42
    1

    Ervaring met Sky Park

    Hallo,

    Ik heb onlangs gebruik gemaakt van Sky Park. Ik ben heel tevreden met hun service en prijs.
    Het boeken op de website ging gemakkelijk. De mailtjes daarna zijn duidelijk te begrijpen. Op de dag van ons vertrek (naar de VS) zijn we vroeg aangekomen bij Sky Park. Daar stond een busje al op ons te wachten. Deze heeft mij en mijn familie heel snel (geloof 8 min.) naar Schiphol gereden. Hoofddorp ligt vlak bij Schiphol dus je bent er zo.
    Vervolgens werden we vlak voor onze vertrekhal afgezet.
    Bij terugkomst, drie weken later, heb ik ze gebeld (dat is zo afgesproken) toen ik aan de bagageband stond. Tegen de tijd dat we buiten waren, stond het busje weer op ons te wachten.

    Nog een extra puntje. Ik vond het nooit zo prettig om mijn auto zo lang op een gigantische parkeerplaats te laten staan. Bij Sky Park kon ik hem binnen parkeren, dat geeft toch een extra veilig gevoel.

    Gr,

    Richard

  2. jeepeenice
    6-02-2009 15:23
    2

    Ervaring met Hotel Chariot – Park Fly

    wij hebben geparkeerd bij hotel Chariot- parkfly.
    na onze vakantie, bij onze terugkomst, s’nachts, bleek bij het ophalen van de auto de automatische sleutel gebroken te zijn.
    ik heb 3 mailtjes gestuurd om een reactie van de mensen van Parkfly
    maar ik heb geen 1 reactie gekregen!
    dit is geen aanrader om daar de auto te parkeren denk ik.

  3. Jolanda
    18-03-2009 13:02
    3

    Ervaring met Schiphol Poly Parking

    Hallo allemaal,

    Ik heb gebruik gemaakt van de parkeer service van Schiphol Poly Parking. Ik was zeer tevreden over hun diensten. Ze zijn snel, vriendelijk en goedkoop! En heel dicht bij Schiphol gevestigd. Mijn auto stond dus veilig en ik kon met een gerust hart naar mijn bestemming vliegen. Ik ben heel blij ik raad het al mijn kennissen aan. De volgende keer ga ik weer bij hun parkeren.

  4. Joop
    18-05-2009 07:10
    4

    Ervaring met AutoHotel Rijsenhout

    Al een paar keer gebruik gemaakt van autohotel rijsenhout.
    Kan niet anders zeggen dan dat het heel goed werkt daar.
    Alles op tijd.

  5. Daphne
    22-05-2009 09:27
    5

    Ervaring met Travel Parking (P10) Schiphol

    Wij hebben hele positieve ervaringen met P10 parking. Het is leuk om te zien dat er steeds meer goedkope spelers in de markt komen.

  6. Willem
    24-10-2009 10:41
    6

    Ervaring met Travel Parking (P10) Schiphol

    Voor de eerste keer gebruik gemaakt van Travel Parking: geboekt/gereserveerd via Internet; Prima en nette mail ter bevestiging + route.
    Auto gebracht op afgesproken ochtend; contant betaald (vooraf ‘dus’, ondanks dat de site vermeld: “u betaalt bij terugkomst” en GEEN recu gekregen :-( !), sleutels ingeleverd en met het busje naar Schiphol gebracht, opnieuw Prima.
    Na terugkomst de koffers opgewacht, Travel Parking gebeld en richting Vertrekhal 3 deur D gelopen.
    Buitengekomen binnen 5 minuten het busje met uiterst correcte chauffeur; Prima.
    Teruggebracht naar “P10”, auto stond keurig vooraan klaar, koffers naast de auto gezet door de chauffeur: BIJNA perfect.
    BIJNA, want of we maar even wilden afrekenen (opnieuw € 47 !)
    Uitgelegd dat er reeds (contant) betaald was en in eerste instantie zonder opnieuw te betalen naar huis. Onderweg en thuis gebeld dat het was uitgezocht en dat er bij aflevering NIET contant betaald zou zijn; kortom, ik was een leugenaar !
    Om van het gezeur af te zijn en onder protest, per giro (opnieuw) € 47 overgemaakt.

    U bent gewaarschuwd, OF niet vooraf betalen, OF niet contant betalen (maar pinnen), OF vragen om een RECU, OF een combinatie van bovenstaande 😉

    Voor ons: een keer en nooit weer deze Travel Parking ondanks de service en het correcte contact: 2 * € 47 voor 5 dagen is wat TE.

  7. Bert
    22-12-2009 18:18
    7

    Ervaring met Budget Parking Schiphol

    Ik heb gebruik gemaakt van parkeren schiphol om mijn parkeer plaats te reserveren. Heb nu al twee keer bij Budget Parking gereserveerd en ik ben er zeer tevreden over.
    Goed artikel trouwens :)

  8. Bert
    22-12-2009 18:20
    8

    Ervaring met AutoHotel Rijsenhout

    Is er iemand bekent met Autohotel.nl?

  9. Gert Koning
    6-01-2010 18:01
    9

    Ervaring met Sky Park Schiphol

    Van de week was ik op zoek naar een parkeerplaats bij Schiphol. Normaal gesproken parkeren wij de auto altijd bij lang parkeren bij schiphol zelf. Maar dit is er altijd duur dus zijn wij daar vanaf gestapt. Vorig jaar hebben wij gebruik gemaakt van de trein wat wel een gesleep was maar niet duur dus dat kwam Op zich prima uit. Voor onze reis op 28 februari vertrekken ik en mijn vrouw voor 14 dagen naar Thailand. Onze heenvlucht vertrekt om 03:00 S’nachts dit betekent Dus dat er geen Mogelijkheid bestaat om de trein te gebruiken. Via via had ik gehoord dat je tegenwoordig ook bij Schiphol kan parkeren bij een van de andere parkeerservices om rond Schiphol. Ik gezocht op internet en uit eindelijk Kwam uit bij sky park. Zij bieden parkeerservice op 4 minuten afstand van Schiphol en voor Een betere prijs dan dat lang parkeren van schiphol zelf dat doet. Nadat ik de website had doorgenomen heb ik nog de andere parkeerservices rond schiphol om bekeken. Uiteindelijk Kwam voor mij toch sky park als beste uit. Dus gereserveerd en nu 28 februari eens zien hoe dit gaat verlopen. Zijn er nog meer mensen op dit forum die ooit gebruik hebben gemaakt van een dienst Zoals de service van sky park? En was u tevreden over de uiteindelijk geboden service en prijs?

  10. Kamp Sportmarketing
    9-02-2010 20:40
    10

    Ervaring met Travel Parking

    Travel Parking is absoluut een aanrader. Alles keurig geregeld!

  11. Peter
    13-03-2010 12:23
    11

    Ervaring met Park Fly

    12-maart om 2.30 uur ‘s nachts opgehaald.

    Park & Fly is een heel eind weg van Schiphol. De parkeerplaats was ook slecht aangegeven.
    Geen bord van Park & Fly te bekennen! In het donker kar je er gewoon 4 keer langs.
    Slecht terrein vol stenen gaten en erg slordig/rommelig.
    Het geheel gaf niet een fijn verzorgde indruk.
    Ook het busje was duidelijk onverzorgd en oud en zonder veiligheidsgordels.

    Wij hadden extra betaald zodat auto “overdekt” kwam te staan. Waar de auto “overdekt” zou komen te staan was ons een raadsel, want er was wel een loods, maar deze scheen niet van Park Fly te zijn.
    Twijfels bij ons of er wel een overdekte parkeerruimte was?
    Toen wij de auto ophaalden stond deze buiten op de plek waar wij deze ook (volgens ons) hadden geparkeerd. Twijfels alom.
    Bij het wegrijden zagen we meteen dat er veel moddersporen van een dier op het voorraam zaten.
    Bij daglicht bleek de gehele auto vol met moddersporen te zitten. Op het dak op de motorkap, en het voorraam, en kregen dan ook niet de indruk dat de auto overdekt had gestaan.
    Neem geen overdekt als je de auto zo terug krijgt, want dat heeft geen zin.
    Op een E-mail bericht werd niet gereageerd. Kan misschien nog komen, maar gezien andere ervaringen op internet over Schiphol Park & Fly zit een snelle reactie er zeker niet in,

    Voor ons ff geen Schiphol Park Fly ( Park & Fly) meer.
    Wij zien graag uit naar een ander aanbieder.

  12. Alfons
    2-08-2010 10:46
    12

    Ervaring met Park Fly

    Als je leven je veel waard is zou ik niet met Park Fly in zee gaan!

    Het begon al bij het wegbrengen. De medewerker belt de chauffeur met de mededeling: “Ik heb er hier twee staan”. Dit getuigd niet van veel respect voor je klanten. Vervolgens moesten we 10 minuten wachten op het busje terwijl op hun site staat dat je direct wordt weggebracht. Maar goed… we waren op tijd dus dat was voor ons geen probleem.

    Bij terugkomst op schiphol stonden er al 6 andere passagiers te wachten op de bus. Met zijn 8-en werden we terug gereden naar de parking. Onze chauffeur (een soort Nederlandse Michael Schumacher) wilde ons blijkbaar zo snel mogelijk bij de auto afzetten en scheurde met een noodvaart over de wegen. Niet echt comfortabel. Klap op de vuurpijl was dat hij op zijn mobiel werd gebeld door de centrale en al rijdend en slingerend (met een flinke snelheid) zijn mobiel uit zijn tasje moest vissen om te melden waar hij was. Op mij vraag of het misschien een goed idee was om een hands free set te kopen voor een paar tientjes antwoordde hij: “Ach.. ik maak toch nooit ongelukken”. Waarop ik liet weten dat het een behoorlijke verantwoordelijkheid vereist om 8 passagiers te vervoeren. Zijn reactie: “Ik kan dit stuk blindelings rijden”. Het was een wonder dat we het er heelhuids van hebben afgebracht.

    Bij Park Fly wordt je als klant niet serieus genomen en al helemaal niet als mens gerespecteerd. Je bent voor hun niets meer als pakketje. Voor ons nooit meer Park Fly. Dan maar een paar euros meer bij schiphol parking maar daar wordt je in ieder geval wel VEILIG vervoerd.

  13. Jan
    25-08-2010 23:52
    13

    Ervaring met Travel Parking (P10) Schiphol

    We hebben daar onze auto 15 dagen geparkeerd voor 89.50. Dit is niet de allerlaagste aanbieding, maar wel de beste prijs/sevice verhouding volgens ons. Alles uit hun website werd waargemaakt.
    Na betaling (gewoon pinnen) kregen we ook direct (zonder te hoeven vragen) een betalingbewijs. Dus hoe dat bij “Willem” verkeerd is gegaan is mij een raadsel.
    Direct met de shuttle naar schiphol gebracht (paar minuten werk).
    Alleen bij terugkomst maakten wij de stomme fout om bij de aankomsthal naar buiten te gaan (in plaats van bij de vertrekhal, zoals in de procedurebeschrijving). We werden echter snel teruggebeld en naar de goede plaats geloodst. Sorry voor het wachten Michel !! Misschien zal dit minder vaak fout gaan als de “duffe” vakantiegangers beseffen dat ze op dezelfde plaats worden opgehaald als waar ze zijn afgezet.
    Travel Parking was voor ons in ieder geval prima!

  14. michel
    1-09-2010 11:38
    14

    Ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van Schiphol Poly Parking.
    Zonder te vragen stond het het pendelbusje bij aankomst al klaar op schiphol. Dit was ‘s nacht om 02.00 uur. Ook bij het inleveren van de auto werd er direct een chauffeur vrij gemaakt en stonden we binnen een kwartier in de vertrekhal. Met name de persoonlijk aandacht, correctheid en snelheid spreken mij zeer aan. Voor iedereen een aanrader.

  15. diane
    13-10-2010 15:36
    15

    Quick Parking viel tegen. Bij aankomst wordt er van je verwacht dat je weet dat je richting de weg moet lopen met al je bagage en je kind etc. Quick Parking zou dit in de bevestigingsemail moeten opnemen zodat de klant weet wat te verwachten bij aankomst parkeerterrein.

    Terugkomst ‘s nachts was ho-pe-loos; veel te veel passagiers (chartervluchten) met te veel bagage voor de busjes. Het duurde lang, mijn man is alleen met de bus naar het parkeerterrein gegaan en heeft mij en familie daarna met eigen auto op schiphol opgehaald.

    Quick Parking verwacht een telefoontje bij aankomst (zodra de koffers van de band zijn). Tijdens dat telefoontje moeten ze mijns inziens dan gelijk vragen hoeveel passagiers en hoeveel koffers er zijn zodat ze een inschatting kunnen maken hoeveel busjes ze moeten inzetten. Nu werden ze overrompeld door het aantal passagiers leek het wel.

    Voor mij geen Quick parking meer; heb spijt dat ik niet 20 euro meer betaald heb om valet parking te proberen bij een ander bedrijf.

  16. John
    14-11-2010 14:08
    16

    Wij hadden van 15-10-2010 t/m 29-10-2010 onze auto geparkeerd bij Sky Park. We hadden gekozen voor de locatie ZUID omdat je daar zelf je auto parkeert en je sleutel meeneemt. Perfect geregeld. We werden binnen 3 minuten na aankomst en afhandeling naar Schiphol gebracht en ook terug na het bellen van een normaal telefoonnummer (dus geen rare dure nummers zoals zo velen dat doen..) werden we ook weer binnen 10 minuten opgehaald op de afgesproken plek. Niets dan lof ! Volgende keer zijn we er weer.

  17. Dei-Lin
    30-11-2010 04:47
    17

    Sinds zij met mijn Cayenne ruim 40 km hebben gereden ben ik er helemaal klaar mee!!! knaken-cowboys zijn het en niet meer dan dat.
    Inmiddels hebben ze ook al moeten verkassen naar een of ander verdomhoekje in Aalsmeer (oude locatie ziet er verlaten uit)
    Lieve mensen; NIET DOEN DUS!

  18. jos
    7-12-2010 19:19
    18

    ik heb geparkeerd bij 123parking wat een grandiose service
    ik werdt van tevoren gebelt toen ik naar de locatie kwam of ik wist waar het zat nou heel keurig bij aankomst stonden ze meteen klaar voor me koffers in de bus te doen en we gingen de mooie parkeergarage in die beveiligd is en overdekt we zaten onze auto daar neer en ik mocht me sleutels bij me houden en we gingen weg en bij terugkomst stonden ze eral .
    Nou jongens en meiden van 123parking succes we komen terug

  19. Gert
    14-12-2010 14:32
    19

    Slechte service bij Travel Parking

    Ik heb enige tijd gelden geparkeerd bij Travel Parking en voor 75 euro de auto van binnen en buiten laten wassen. Bij terugkomst was dit niet gebeurt. Vele telefoontjes en e-mails hebben niet geleid tot een creditering. Dit is geen betrouwbaar bedrijf!

  20. Mark
    29-12-2010 13:40
    20

    Parkfly

    Verschillende keren geparkeerd, met wisselende ervaring.
    Laatste keer: Bij vertrek vanaf hotel Chariot, geen busje op de afgesproken tijd. Er stond nog een echtpaar te wachten. Uiteindelijk maar naar het dure 0900 nummer gebeld. “Oh… ik dacht dat jullie naar de loods zouden komen!” Geen idee waar die loods was. 5 minuten later was de chauffeur er om ons weg te brengen.
    Bij terugkomst slechte service: Ik belde met de mededeling dat ik bij de band stond en verwachtte binnen 5 minuten mijn koffer te hebben. “Da’s goed mijnheer, loopt u maar vast naar de bushalte, mijn collega is zo bij u”. Toen ik al 25 minuten stond te wachten, weer gebeld. “Ja hoor mijnheer, mijn collega is al onderweg. Kan elk moment bij u zijn”. Uiteindelijk was de chauffeur er 45 minuten na mijn eerste telefoontje. Toevallig was er nét op dat moment nog een echtpaar aangekomen bij de bushalte. Mijn vermoeden: ze hebben gewoon gewacht met het sturen van de chauffeur om niet alleen voor mij te hoeven rijden. Toen ik de chauffeur erop aansprak dat ik 40 minuten in de kou had staan wachten, was de reactie “Da’s vreemd, geen idee hoe dat kan”. Toen ik bij de balie van hotel Chariot verhaal ging halen, kwam er een heel vaag verhaal over hoe ze met zijn allen naar een sleutel hadden lopen zoeken die iemand had verloren. Maar ze verdomde het om excuses te maken.
    Kortom, als je zoekt waarmee Parkfly adverteert (elke 15 minuten rijdt er een shuttlebus naar schiphol) dan moet je juist NIET bij Parkfly zijn.

  21. marja
    13-03-2011 22:18
    21

    Ik heb geparkeerd bij 123parking wat een super grandioos bedrijf en me auto staat goed beveiligd en de mensen zijn vriendelijk en hulpzaam en alles is goed geregeld ook als je terug komt dus wij komen zeker terug

  22. Henk
    19-06-2011 22:31
    22

    Onbeleefd personeel bij Budget Parking Schiphol

    Ik heb geparkeerd bij Budget Parking Schiphol. Zij pretenderen individuele ophaal- en brengserivce, dit is owaar. Tevens werken er bepaalde personen die ronduit onbeleefd zijn en schaamteloos schelden/mopperen in bijzijn van klanten.

    Volgende keer toch maar gewoon weer P3!

  23. Tamara35
    1-06-2012 12:46
    23

    Ik heb geparkeerd bij Centralparking.nl wat was dat een nachtmerrie, ik kwam om 2.49 uur aan en heb ze meteen gebeld vanuit het vliegtuig. Er werd mij verteld door de telefoon de medewerker wacht op u bij vertrekhal tussen 2 en 3. De medewerker van CP kwam pas rond 5.05 uur aan met mijn auto. Ik heb ze een email gestuurd en ik krijg als reactie (U moet uw klacht ter plekke kenbaar maken op het contract formulier want zo kan iedereen klagen) Wat een zooitje zeg.

    Ik heb daarna bij Orangeparkingschiphol.nl geboekt daar was de service super, wat een verschil vriendelijke medewerkers en stipt op tijd. En trouwens ook nog goedkoper dan bij central parking, en je hebt de keuze tussen Valet parking en Shuttle.

Een reactie toevoegen over Parkeren Schiphol

ATP vakanties