vakantie informatie

Peter Langhout verder in de problemen

peter langhout logo Peter Langhout Reizen raakt steeds dieper in de problemen. Woensdag oordeelde de rechtbank in Den Haag in kort geding dat het reisbedrijf ruim 340.000 euro moet betalen aan de Europeesche Verzekeringen. Het bedrag moet binnen 24 uur op de rekening van de Europeesche worden gestort.

Peter Langhout verkocht jarenlang verzekeringen van de Europeesche aan klanten. In de loop van 2005 staakte de touroperator echter de afdracht van de premies aan de verzekeraar. Uiteindelijk leidde de patstelling tot een kort geding, waarin woensdag uitspraak werd gedaan.

De uitspraak van de rechter is niet het enige slechte nieuws voor Peter Langhout. Begin januari schrapte de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) al het lidmaatschap van de reisonderneming. Peter Langhout kon de verplichtingen van het fonds niet langer nakomen. Het SGR-keurmerk garandeert dat toeristen het geld voor de geboekte reis terugkrijgen, als hun reisorganisatie failliet gaat.

Peter Langhout laat de reizen tijdelijk uitvoeren door AnnaSol Vliegvakantie, een reisbureau dat wel is aangesloten bij het garantiefonds.

Langhout behoort tot de bekendste namen in de reiswereld. Jaarlijks boeken ongeveer 150.000 Nederlanders hun vakantie via Peter Langhout Reizen.

[Zie ook Dossier Peter Langhout]

Uit: Nu.nl

Datum artikel: 15-02-2006 Peter Langhout



Zie ook:

3 Reacties op Peter Langhout verder in de problemen

  1. Ria van der Zanden
    16-02-2006 12:29
    1

    Ik zou graag een advertentie plaatsen ivm. ons mooie familiehotel in Rimini aan de Adriatische kust. Na  een jarenlange samenwerking met een van de grootste touroperators in Nederland, werven we graag weer nieuwe prive-klanten. Kijkt U eens op onze website !

  2. Ria van der Zanden
    16-02-2006 12:32
    2

    Door mijn jarenlange fijne samenwerking met Peter Langhout reizen, blijf ik erbij dat dit bedrijf tegenover ons zeer korrekt was en dat het ons zeer spijt deze berichten te horen ! Voor ons hopen wij dat alles ta²ch nog in orde komt en dat we a²a²k volgende zomer kunnen samenwerken !

  3. henriette
    13-02-2008 22:07
    3

    we zijn vorig jaar met langhout op vakantie gegaan. o wat slecht geregeld. we hadden all inclusive geboekt maar kregen vol pension en andere mensen vol pension en die kregen opeens all inclusive.geen briefje op tijd om ons te halen naar het vliegveld, dus maar met de taxi gegaan en € 140,00 armer. terwijl het al duurder was voor ons omdat we all in geboekt hadden en dus nu onze drankjes betalen moesten. vliegtuig was inmiddels ook al weg en we konden gelukkig (door een goede mederwerker, ene eugiene)later nog vliegen. dat was gelukkig goed geregeld door die man omdat zijn vrouw bij transavia werkte. iemand van benga heb ik al eerder aan de lijn gehad omdat ik dus een 2 sterren hotel had inplaats van 3 zoals we ook geboekt hadden. nu heb ik ff gekeken op de site en ja hoor. als je klikt op dat hotel (guitard resort in lloret de mar)krijg je twee sterren terwijl er eerder 3 stonden. probeer maar uit.maar die vrouw van benga was dronken of zo. zo klonk ze in elk geval.we hebben het minimum en hadden twee jaar voor deze vakantie gespaard.even 8 daagjes eruit na veel ellende gehad te hebben.maar dat was ons blijkbaar niet gegund. toen we eindelijk thuis waren hadden we niks meer.de vorige directeur meneer langhout was heel vriendelijk maar omdat het niet meer van hem was kn hij n iks doen. geen cent hebben we terug gehad, niet eens een excuus. alleen dus die tickets maar dat was niet dankzij benga. nooit weer dus voor ons. M.V.G Henriette

Een reactie toevoegen over Peter Langhout verder in de problemen

ATP vakanties