vakantie informatie

Waar gaat het heen met de reisbranche?

eMarketerReizen plannen en reizen boeken behoren tot de meest populaire bezigheden op het internet en de online verkopen van reizen stijgen elk jaar met indrukwekkende cijfers. eMarketer heeft een wereldwijd onderzoek gedaan naar de online bestedingen aan reizen. Het WTTC (World Travel & Tourism Council) schat dat de wereldwijde besteding aan persoonlijke reizen uitkomt op 2.8 triljard dollar in 2005. Waarbij de Verenigde Staten, Europa en Aziƫ de hardst groeiende markten zijn.

Verder zijn er wat trends en veranderingen waarneembaar, waaronder de traditionele reisorganisaties die moeten vechten voor hun bestaansrecht met steeds lagere reissommen en marges, en waarbij online reisbureaus voortdurend in gevecht zijn om de klant aan zich te binden in een markt van (meer dan) volledige concurrentie.

“Online boekers struinen site na site af op zoek naar koopjes,” zegt Mr. Grau van eMarketer, “online reis kopers tonen bijzonder weinig loyaliteit aan reisorganisaties.”

Waar gaat het heen met de markt?
Op dit moment is de belangrijkste concurrentie in de reisbranche, die tussen de online reisbureaus (portals etc.) en de direct sellers, zoals vliegmaatschappijen en hotels met een eigen website. Op dit moment wint de laatste steeds meer terrein ten opzichte van de online reisbureaus. Verkopen van de direct sellers zijn het afgelopen jaar gestegen met 27%, waarbij die van de online reisbureaus met ‘slechts’ 19% stegen.

Lees hier het hele onderzoek.

Datum artikel: 10-11-2005 Onderzoek



Zie ook:

Een reactie toevoegen over Waar gaat het heen met de reisbranche?

ATP vakanties