vakantie informatie

Opmerkelijke omzetgroei D-reizen

d-reizenTegen de algemene ontwikkeling van de markt in wist D-reizen een omzetgroei te realiseren. Vooral naar luxevakanties en trips buiten het hoogseizoen was veel vraag.

Volgens D-reizen is er ook een opmerkelijk grote stijging van het aantal bezoekers op de site te constateren. Volgens eigen zeggen nam het aantal internetbezoekers in 2005 met bijna de helft toe ten opzichte van het voorgaande jaar. (De openbare statistieken van Alexa beweren overigens eerder het tegenovergestelde.)

Directeur Will van den Hoogen ziet een duidelijke trend in de resultaten. ‘De groei kwam afgelopen jaar met name door de verkoop van meer vakanties van organisaties als Club Med, Vrijuit Exclusief en OAD Excellent, het luxesegment dus. Verder waren er meer all-inclusive vakanties en een duidelijke toename van het aantal cruises.’
Daarnaast boeken steeds meer gezinnen hun vakantie buiten het hoogseizoen. Voorjaars-, mei-, juni- en herfstvakantie mogen zich in een groeiende populariteit verheugen.

De goede resultaten van D-reizen zijn opvallend. Vorige week maakte de stichting FIR, die de financiƫn van reisbureaus onderzoekt, bekend dat bijna 800 bureaus in de financiƫle problemen verkeren. Zij zijn niet bij machte om de openstaande rekeningen te voldoen.
Concurrenten als Peter Langhout Reizen en YO’R Reiswinkels hadden moeite hun contributie te betalen en dreigden uit het Garantiefonds te worden gezet.

Datum artikel: 18-01-2006 D-Reizen



Zie ook:

4 Reacties op Opmerkelijke omzetgroei D-reizen

  1. Vectra
    19-01-2006 11:59
    1

    Heb al langer mijn twijfels bij de statistieken van Alexa. Het gaat er bij mij niet in dat de site van D-reizen, op het hoogtepunt v.d. boekingen minder bezoekers trekt dan vorig jaar.

    Heb het voor een aantal van onze websites ook gechecked en die vertonen bij Alexa ook veel minder bezoek dan vorig jaar. Echter, als ik in onze eigen statistieken kijk, dan zie ik geheel andere cijfers.

  2. Michel
    19-01-2006 12:39
    2

    Alexa haalt zijn gegevens van de gebruikers van de Alexa toolbar. De betrouwbaardheid is dus sterk afhankelijk van het aantal toolbar gebruikers en de representativeit van die gebruikers. Uit mijn eigen ervaring blijkt dat Alexa op bezoekersaantallen er bijna altijd naast zit, maar dat de trend over een of twee jaar wel redelijk klopt.

  3. Vectra
    19-01-2006 18:30
    3

    Michel,

    Ook dat durf ik te bestrijden, althans voor onze websites. Wellicht dat de gebruikers van de Alexa toolbar niet representatief zijn voor het product dat wij verkopen, maar als ik de trend bekijk van onze websites in Alexa, dan zit die toch flink naast de waarheid (lees: onze eigen statistieken), ook over een langere periode bekeken.

  4. Michel
    19-01-2006 18:44
    4

    Het is inderdaad aannemelijk dat voor sommige websites/produkten de Alexa statistieken totaal niet kloppen. De Alexa meting wordt gemeten op een doelgroep die bereid is een toolbar te installeren bijvoorbeeld, ikzelf hoor daar al niet bij. Alleen denk ik dat het voor de mainstream produkten (zoals reizen en bijvoorbeeld nieuws) de statistieken veel meer in de buurt liggen.
    Interessant artikel over Alexa op Mediafacts.

Een reactie toevoegen over Opmerkelijke omzetgroei D-reizen

ATP vakanties