vakantie informatie

Center Parcs wil nieuw gezicht na omzetverlies

CenterParcsCenter Parcs wil zich nieuw in de markt positioneren. Daarmee hoopt Center Parcs de in het boekjaar 2004/2005 met € 20 miljoen gedaalde omzet weer op te schroeven.

Het amusementsprogramma wordt vergroot en het culinaire aanbod met lokale specialiteiten, pizza’s en pasta’s wordt uitgebreid. Voor families komen er gereduceerde menu’s en de afzonderlijke vakantiehuizen worden ingedeeld in de categorieën economie, premium en VIP. In de vier Duitse parken komen voor € 49 per nacht en per persoon extra all-inclusive aanbiedingen waarbij de maaltijden, drankjes, sportaanbiedingen, sauna en fietsverhuur zijn inbegrepen. Buiten de seizoenen worden speciale aanbiedingen gedaan, bijvoorbeeld voor verblijf op woensdagen. Bovendien worden de parkindelingen en vakantiehuiscategorieën vereenvoudigd en alleen nog onderscheiden naar de hoeveelheid sport- en vrijetijdsaanbiedingen. Alle 16 Europese vakantieparken zullen alleen nog onder de naam Center Parcs werken. Daarmee reageert het moederbedrijf Pierre & Vanaces op de volgens haar veranderde vrijetijdswensen van het publiek.

Datum artikel: 19-01-2006 Center Parcs

Parken in Nederland

Park Weekend Midweek Week Sterren
De Eemhof €239 €199 €349
Center Parcs Zandvoort €199 €139 €239
De Huttenheugte €289 €169 €319
Het Meerdal €259 €159 €279
Park Loohorst €199 €139 €229
Het Heijderbos €269 €179 €299
De Kempervennen €199 €139 €239
Port Zelande €199 €129 €229

Parken in België

Park Weekend Midweek Week Sterren
De Vossemeren €249 €159 €279
Erperheide €289 €119 €199

Parken in Duitsland

Park Weekend Midweek Week Sterren
Bispinger Heide €199 €119 €199
Park Heilbachsee €199 €119 €199
Park Hochsauerland €329 €139 €359
Butjadinger Küste €199 €119 €199

Parken in Frankrijk

Park Weekend Midweek Week Sterren
Les Bois-Francs €199 €119 €199
Les Haut de Bruyeres €199 €119 €199
Le Lac d'Ailette €199 €119 €199

Zie ook:

3 Reacties op Center Parcs wil nieuw gezicht na omzetverlies

  1. liesbeth
    19-01-2006 20:03
    1

    Het wordt tijd dat centerparcs van zijn oudbollig imago afkomt want het is te veel blijven steken in het concept van jaren terug. Het is voor steeds meer mensen een dure vakantie.Ook zullen de all-inclusive aanbiedingen veel mensen aanspreken

  2. Michel
    24-01-2006 11:05
    2

    Daarnaast lijkt het me slim om het bezoek van grote groepen jongeren wat in te dammen. Zo langzamerhand krijgt Center Parcs een imago van feestpark waar dronken jongeren tot ‘s ochtends vroeg schreeuwend door de straten lopen. Deze jonge gasten nemen ook nog hun eigen bier mee, dus daar verdienen ze ook niks aan. Oh en ter afsluiting wordt het vakantiehuisje nog even grondig “gerestyled”.

  3. Karin
    26-03-2006 13:11
    3

    Ik heb een gezin met 4 kinderen.(14-12-2-11 mnd).
    Ik ging altijd graag, maar de kosten zijn er zo hoog opgelopen dat het gewoon niet meer te doen is.
    We krijgen steeds aanbiedingen, maar omdat de twee groten leerplichtig zijn hebben we er nooit iets aan. We zitten altijd aan de verschrikkelijk dure vakantie periodes vast. En ze maar thuis laten lijkt me ook niet de bedoeling. Ze maken je bij CP dus steeds blij met een dode mus. We kunnen de aanbiedingen(kortingen bij geboorte e.d.) nooit gebruiken.
    We gaan dus maar naar Turkije, voor hetzelfde geld, alleen dan all-inclsive en vliegreis.

Een reactie toevoegen over Center Parcs wil nieuw gezicht na omzetverlies

ATP vakanties