vakantie informatie

Sterke online groei in boekingen VS

emarketerVolgens een Amerikaans onderzoek boekt deze zomer bijna een derde van de Amerikanen online. Ongeveer 20% boekt direct op de website van het hotel en luchtvaartmaatschappij. Een derde van de boekers gebruikt het internet alleen om informatie te winnen, maar boekt vervolgens bij het reisbureau.

Emarketer VS groei
Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat de consumenten nog steeds hongerig zijn naar content. 88% van de onderzochte personen wil meer specifieke informatie over bestemmingen van de online reiswebsites en e-mails.

“Uit het CPI onderzoek blijkt dat het internet een ideale manier is om informatie te vergaren over reizen, bestemmingen, speciale aanbiedingen en last minutes, ” aldus Jere Doyle van Prospective. “Reisbedrijven die veel aandacht aan hun online presence besteden zullen daar veel winst uit halen. Daarnaast zullen nieuwsbrieven en speciaal gerichte aanbiedingen de aandacht van veel consumenten halen.”

Vergeleken met vorig jaar, toen in Amerika slechts 46% van de cosumenten een vakantie ging boeken, zijn dit jaar 74% van de consumenten van plan een reis te boeken. Niet alleen blijven ze dit jaar langer, ze gaan ook verder weg.

Datum artikel: 19-06-2006 Buitenland



Zie ook:

Een reactie toevoegen over Sterke online groei in boekingen VS

ATP vakanties