vakantie informatie

Internet verandert reisbranche drastisch

muis aanwijzer Internet zal de reisbranche in de komende jaren in razend tempo veranderen.
Pakketreizen zullen minder belangrijk worden. Aanbieden van bouwstenen waaruit de klant zelf een reis samenstelt aan populariteit winnen. “We staan voor radicale veranderingen”, zei de chef van de TUI AG een dezer dagen op een congres in Keulen. TUI heeft onlangs de uitbreiding van Internetactiviteiten aangekondigd. Ook Thomas Cook/Neckermann is daarmee bezig.

De Internet-Technologie zal in alle zakelijke processen van de reisbranche binnen dringen, meent de chef van de TUI Holding, Michael Frenzel. Daardoor zullen zowel de reismarkt als de zakelijke modellen van de luchtvaartmaatschappijen als de touroperators en het gedrag van de klanten zich volgens hem in een adembenemend tempo veranderen. Hij verwacht dat de on-line reisomzet via Internet in 2007 vergeleken met 2006 met 40% zal stijgen tot € 57 miljard. Voor dit jaar wordt die op € 42 miljard geschat. Sinds 2002 ligt de jaarlijkse groei op bijna 50%..

Volgens Frenzel is aan de Internet Technologie ook niet te ontkomen. Alleen daardoor kunnen de kostendalingen worden bereikt, waarmee ook op lange termijn de reisorganisatoren voldoende profibel kunnen werken.De reisbranche verdient op dit moment naar zijn mening te weinig. De hogere kosten door hogere brandstofkosten kunnen niet via de prijzen voor reizen worden goedgemaakt.

Datum artikel: 20-09-2006 Binnenland



Zie ook:

2 Reacties op Internet verandert reisbranche drastisch

  1. Pieter van der Voort
    20-09-2006 17:23
    1

    Geachte lezer

    Het verbaast mij telkens weer als ik lees dat “decision makers” uit de reisbranche beweren dat de toekomst ligt in het aanbieden van reizen waarbij de consument zijn reis samenstelt uit individuele bouwstenen.

    Nu wil het feit dat CiderHouse (www.ciderhouse.nl), waar ik werkzaam ben, een dynamic packaging oplossing heeft waarmee het eenvoudig mogelijk is een dergelijke service te bieden aan hun klanten. Maar als we ze benaderen blijken ze niet een concrete interesse te hebben voor een dergelijke oplossing. Waarbij het mogelijk is om zowel gebruik te maken van de eigen voorraad als die van derden.

    En dat terwijl iedereen waarneemt dat de innovatieve reisaanbieders al enige tijd de grootste groeiers zijn in de reisbranche.

    Met vriendelijke groet,
    Pieter van der Voort

  2. Ben Koot
    22-09-2006 15:15
    2

    Pieter,

    Het zou zo maar kunnen zijn dat een belemmering gelegen is in het feit dat ze tevens reisbureau zijn en door het aanbieden van dynamic packaging de rol van hun eigen retail kanaal op het spel zetten. Pas zodra de grote opschoonslag een feit is kunnnen ze zonder al te veel tegenwerking de brochures vervangen door Dynamic packaging. Hoe minder individuele spelers die je tegen je kunt krijgen in een veranderings proces, hoe makkelijk het wordt de omslag te maken.

    Groet
    Ben

Een reactie toevoegen over Internet verandert reisbranche drastisch

ATP vakanties