vakantie informatie

Consumentenbond: ‘Veel klachten over code reisaanbiedingen’

favours De Consumentenbond heeft sinds zondag meer dan zestig klachten ontvangen over bedrijven die zich niet houden aan de Code Reisaanbiedingen. Dat maakte een woordvoerster van de belangenorganisatie donderdag (5 april) bekend. De Code verplicht reisaanbieders om duidelijke prijzen te publiceren inclusief ┬┤onvermijdbare bijkomende kosten┬┤, zoals luchthavenbelastingen en brandstof- en veiligheidstoeslagen.

De Consumentenbond, de reclamecodecommissie, de Consumentenautoriteit en de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen houden de branche scherp in de gaten. Vorige week opende de Consumentenbond het meldpunt ‘reislokkertjes’. Via e-mail waren er donderdag zestig klachten binnengekomen. “Daarnaast hebben we nog een aantal klachten per post ontvangen”, zei de woordvoerster van de bond.

“We gaan de klachten controleren en als blijkt dat bedrijven zich niet aan de afspraken houden, schrijven we ze aan en vragen we ze om hun reclame aan te passen. We geven de klacht ook door aan de reclamecodecommissie en de Consumentenautoriteit. Zij kunnen sancties en boetes opleggen”.

Hele bericht: Luchtvaartnieuws.nl

Datum artikel: 5-04-2007 Binnenland



Zie ook:

Een reactie toevoegen over Consumentenbond: ‘Veel klachten over code reisaanbiedingen’

ATP vakanties