vakantie informatie

Nieuwe informatieschermen Schiphol

narrowcastingAmsterdam Airport Schiphol heeft een contract gesloten met Samsung voor de levering van tweeduizend TFT-LCD schermen.
De nieuwe ‘dynamic displays’ bieden naast vluchtinformatie ook commerciĆ«le informatie, aanwijzingen voor passagiers en infotainment.

Met de investering wil Schiphol voorop gaan lopen in het toepassen van narrowcasting.
Het is de bedoeling dat de komende twee jaar alle monitoren in de vertrekhal, aankomsthal en op de pieren worden vervangen door 32″, 40″en 46″ TFT-LCD schermen.

De nieuwe schermen zijn al op een aantal plaatsen in de terminal te zien. In de afgelopen maanden vond een test plaats met narrowcasting in Vertrek 1, Lounge 1, bij een aantal gates en bij de bagagebanden. “Passagiers vinden vooral de leesbaarheid van de informatie erg prettig, aldus woordvoerder De Bie.”

Het woord ‘dynamic’ verwijst naar de narrowcastingfunctie van de schermen. De Bie: “Dat betekent dat we de informatie op de schermen aanpassen aan de locatie waar de schermen hangen en het tijdstip van de dag. Zo zou je kunnen denken aan informatie over de stad Amsterdam op de beeldschermen bij de bagagebanden. Op andere plekken is die informatie juist helemaal niet relevant.”

Op de schermen is ruimte voor commerciĆ«le informatie. Zo zijn op de schermen aanbiedingen te zien van winkels op Schiphol Plaza. Volgens De Bie kunnen andere bedrijven ook advertentieruimte kopen voor de schermen. “Narrowcasting zit nu in het reclamepakket dat de afdeling Schiphol Media aanbiedt.”

Het nieuwe Flight Information Display System (FIDS) van de luchthaven stuurt de Dynamic Displays aan. Dit systeem zorgt ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment op de juiste schermen wordt getoond.

Uit: Emerce

Datum artikel: 4-11-2005 Algemeen



Zie ook:

Een reactie toevoegen over Nieuwe informatieschermen Schiphol

ATP vakanties