vakantie informatie

Expedia stopt met adverteren in offline media

Expedia NederlandExpedia Nederland gaat haar totale advertentie budget verplaatsen naar online media. Enkele jaren geleden heeft Expedia in Nederland een uitgebreide tv-campagne gestart om naamsbekendheid te bevorderen. Afgelopen jaar adverteerde ze nog met radio- en billboard-reclame en af en toe een advertentie in een blad. Inmiddels is gebleken dat deze advertentievormen voor het bedrijf weinig bijdrage hebben geleverd.

Veel online reisbureaus, zoals VakantieDiscounter, Sunweb, etc., concentreren zich met hun marketing inspanningen meer en meer op online media. Op dit moment is de conversie uit online campagnes vaak groter omdat de prijzen voor online adverteren momenteel voordeliger zijn dan bijvoorbeeld print. Daarnaast zijn online campagnes veel beter te meten. De grote uitgeverijen merken deze tendens ook op en bouwen snel allerlei, van de dagbladen, afgeleide nieuws portals. Of dit de dagbladen kan redden is de vraag.

Datum artikel: 7-06-2005 Algemeen



Zie ook:

Een reactie toevoegen over Expedia stopt met adverteren in offline media

ATP vakanties