vakantie informatie

Expedia moeite met traditonele reisbedrijven

Expedia NederlandDirecteur Dara Khosrowshahi van Expedia Inc. heeft aangeven dat de sterke online groei van traditionele reisbedrijven (zoals Tui, Tomas Cook, etc.) een behoorlijke dreiging is voor Expedia in Europa.

E-bookers en Lastminute.com voelen ook steeds meer concurrentie druk van de traditionele reisbedrijven. Deze ‘mastodonten’ komen nu massaal online nu de offline handel behoorlijk terug is gelopen.

Expedia heeft in 2005 voor het eerst een positief resultaat behaald in Duitsland en grote marketing uitgaven in Frankrijk en Italie zullen 2006 winstgevend maken.

De Europese vestigingen zullen zich in 2006 meer gaan richten op weekendjes weg. Daarnaast zal de focus gaan liggen op de verkoop van pakketreizen, waar Expedia nu veel meer losse reisonderdelen verkoopt.

Datum artikel: 19-02-2006 Algemeen



Zie ook:

Eén reactie op Expedia moeite met traditonele reisbedrijven

  1. Ruben's usability
    8-03-2006 13:35
    1

    Expedia heeft moeite zijn rol als goedkope prijsvergelijker te behouden. 75% van de reisboekers komt op de Expedia site langs, terwijl slechts 5% er ook boekt. Dat gaat dus inderdaad naar de traditionele bureaus, maar volgens het artikel dat ik hier bespreek ook naar de reis aanbieders zelf:

    Vergelijker Expedia heeft het zwaar als aanbieder

Een reactie toevoegen over Expedia moeite met traditonele reisbedrijven

ATP vakanties