vakantie informatie

De invloed van het weer op de vakantieplannen

romeZomer 2006: hittegolf en herfstweer. Het slechte weer van de laatste dagen is goed voor de reisbranche. Waar de marketeers het komende jaar op leken te moeten boksen tegen de mooiste zomer ooit, kan men nu het onverschillige weerbeeld in Nederland aangrijpen om mensen volgend jaar te laten kiezen voor zekerheid. Of zoals de – nu in Nederland kamperende – familie Walst in een artikel in de Volkskrant verwoord: “Als het de vakantie zo blijft regenen, gaan we volgend jaar weer lekker naar Griekenland”.

Waar in juli nog werd gesproken over Costa Hollanda is er nu een run ontstaan op lastminutes naar de zon. Nederlanders ontvluchten de regen in eigen land en masse en de lastminutes liggen 20 tot 25% hoger dan vorig jaar. Het onverschillige weerbeeld heeft dus direct invloed op het boekingsgedrag op dit moment en voor de vakantieplannen voor 2007. En 1 jaar een vakantie met elke dag regen is voldoende, dus volop kansen voor zomer 2007. Wellicht is het een idee om alle klanten die in augustus een vakantie in Nederland hebben geboekt begin volgend jaar een nieuwsbrief te sturen met aanbiedingen naar zonzekere bestemmingen? Dit zou toch een goede conversie moeten opleveren zou je zeggen. Nog meer ideeen?

Door: Martin van Kranenburg

Datum artikel: 16-08-2006 Algemeen



Zie ook:

Een reactie toevoegen over De invloed van het weer op de vakantieplannen

ATP vakanties