vakantie informatie

Airclaim.nl voor al uw schadeclaims

hammer Vorige week ging airclaim.nl van start. Met deze site wil advocaat Eric Verhelst gedupeerde vliegreizigers helpen met schadeclaims tegen luchtvaartmaatschappijen. Geen loos initiatief, zo blijkt. Verhelst: “Binnen een week hebben we tientallen schadeclaims ontvangen.”

Sinds februari 2005 hebben vliegreizigers die slachtoffer zijn geworden van vertraging, annulering of overboeking recht op een schadevergoeding van de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij. “Weinig particuliere en zakelijke reizigers zijn echter op de hoogte van deze Europese verordening. Ook omdat luchtvaartmaatschappijen er nauwelijks ruchtbaarheid aan geven”, aldus Eric Verhelst, oprichter van advocatenkantoor Verhelst. Daarom is hij vorige week de site airclaim.nl gestart. Op deze site vindt de gedupeerde reiziger niet alleen tekst en uitleg over de Europese regelgeving op dit gebied, maar kan hij of zij ook een schadeclaim indienen bij zijn luchtvaartmaatschappij.

De schadeclaim kan door middel van een gratis standaardbrief worden ingediend of aan het advocatenkantoor worden overgelaten. Het voordeel van deze laatste optie, aldus Verhelst: “Luchtvaartmaatschappijen beroepen zich vaak op overmacht. Als advocatenkantoor zullen we overmacht minder snel accepteren dan de consument.” Indien Verhelst de schadeclaim overneemt, ontvangt het advocatenkantoor eenmalig 14,95 euro van de reiziger. Dit relatief lage bedrag moet de dienst laagdrempelig maken. Daarnaast zou een hoger bedrag volgens Verhelst ook niet in verhouding staan met de schadeclaims die variëren tussen de 250 tot 600 euro. Bang om verlies te draaien is de advocaat niet. “Doordat we de dienst via internet aanbieden, hebben we de kosten redelijk in bedwang.”

Airclaim.nl lijkt in elk geval in een behoefte te voorzien. Verhelst: “Binnen een week hebben we al tientallen schadeclaims ontvangen.” Als dit succes aanhoudt, wil Verhelst zijn dienst uitbreiden naar heel Europa. “Of je nu in Nederland of Duitsland een claim indient maakt immers geen verschil”, aldus Verhelst. Ook wil het advocatenkantoor zich in de toekomst positioneren als belangrijke gesprekspartner van de luchtvaartmaatschappijen. “Ze worden nu nog geconfronteerd met terechte en onterechte claims van reizigers. Wij willen daar als een filter tussen gaan zitten.” In de komende weken wil Verhelst contacten leggen met de luchtvaartmaatschappijen. Hij verwacht niet dat hij met open armen wordt ontvangen, maar op lange termijn heeft hij goede hoop. “De Europese verordening wordt steeds bekender dus zullen er steeds meer schadeclaims komen. Iemand moet die toch filteren.”

Datum artikel: 10-06-2006 Algemeen



Zie ook:

2 Reacties op Airclaim.nl voor al uw schadeclaims

  1. J.J.M.Roovers
    4-05-2010 14:31
    1

    …..

  2. Redactie
    4-05-2010 14:36
    2

    Ik ben bang dat dit bedrijf niet meer bestaat..U kunt zich het beste melden bij uw vliegmaatschappij.

Een reactie toevoegen over Airclaim.nl voor al uw schadeclaims

ATP vakanties