vakantie informatie

Adwords toeslag bij vliegticketszoeken.nl van ATP

Vliegtickets Zoeken“Vliegticketszoeken.nl zette eind vorig jaar (2004) de transparantierevolutie in”, zo luidt een persbericht van ATP. Die transparantie leert ons vandaag de dag dat als er een ticket wordt geboekt welke via google adwords is aangeklikt, men hier een “Google servicefee” van 2 euro voor moet betalen. Klanten die direct de website bezoeken betalen deze toeslag niet.

Jeroen Cornelissen, Commercial Manager E-commerce bij ATP en verantwoordelijk voor Vliegticketszoeken.nl, reageert op afkeurende reacties op marketingfacts.nl: “Een onderdeel van de prijsopbouw van vliegticketszoeken is een Google servicefee. Deze fee wordt in rekening gebracht om een deel van de voortdurend stijgende verkoopkosten te compenseren.”

Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat slechts 20% van de klanten direct een reis boekte na gebruik van een zoekmachine.

Of de klant deze nieuwe transparantie kan waarderen is een tweede, want deze moet naast de bestaande reserveringskosten nu ook meebetalen voor de advertentie. Een ander punt is dat de vliegticketszoeken.nl klanten straft voor gedrag wat de site juist graag wil zien: Zoeken, en dan direct boeken.

Volgens Cornelissen is men nu aan het onderzoeken hoeveel klanten afhaken nadat zij via een adwords advertentie de site bezoekt, om daarna alsnog direct terug te komen. Wij zijn zeer benieuwd naar het resultaat…

Datum artikel: 31-10-2005 Algemeen



Zie ook:

Eén reactie op Adwords toeslag bij vliegticketszoeken.nl van ATP

  1. Michel
    1-11-2005 10:39
    1

    Volgende week start ATP een nieuwe toeslag; ben je Telegraaf abonnee? Dan betaal je 2,50 toeslag per boeking.
    Een reactie van Jeroen:”Wij bewijzen de klanten een dienst door in de Telegraaf te adverteren en onze aanbiedingen te presenteren. Er mag dus best voor die dienst betaald worden.”

Een reactie toevoegen over Adwords toeslag bij vliegticketszoeken.nl van ATP

ATP vakanties